Inlocuire, chituire, vopsire sau PDR?

Dilema suprema cand ai nesansa sa-ti lovesti masina : care este cea mai buna modalitate de reparatie? Raspunsul nu e simplu, e influentat de multe aspecte tehnice dar variantele sunt inlocuirea elementului, care nu este o varianta rea, chituirea si vopsirea lui care, pe termen lung e cea mai proasta varianta sau tinichigeria PDR. Aceasta tehnica nu se poate aplica in toate cazurile, sunt exceptii, dar in principiu daca vopseaua nu e afectata in urma accidentului poate fi cea mai buna si ieftina varianta de reparatie.

Daca e sa subliniem avantajele reparatiei PDR acestea sunt:

  • timp redus de lucru, majoritatea reparatiilor dureaza cateva ore, clientul primenste masina inapoi in aceeasi zi
  • vopseaua ramane cea originala, nu vor exista diferente de nuanta iar valoarea masinii nu se va deprecia
  • nu va aparea reparatia in istoricul masinii
  • costurile mai mici decat in cazul inlocuirii sau vopsirii elementului

Pentru mai multe detalii, te invitam sa urmaresti video-ul de pe canalul de youtube Autofix:


PDR langa mine

Salutare! Aceasta întrebare devine din ce in ce mai frecventa in incercarea clientilor de a detasa mitul de realitate: Se pot repara indoiturile pe plastic la masina?!?

Majoritatea au vazut pe youtube.com pe unii cum repară aceste deformări cu apă caldă, alții au auzit că s-ar putea repara, dar totusi, e plastic… Cum sa repari o bara din plastic deformata in urma unui accident?

Aș vrea să vă spun că e simplu, că e ca pe youtube, torni apă caldă și puf, deformarea revine la forma inițiala dar nu e așa.

Se poate reface forma barei, dar necesită atenție, îndemânare și răbdare.

Când am primit pozele acestui client pe Whatsapp am analizat mult și bine pozele înainte să-i ofer răspunsul satisfacator că există varianta de reparație prin metoda utilizata de noi: PDR sau Paintless Dent Repair.

Cand a venit la data și ora stabilită, clientul mi-a explicat că deformarea în bară a fost produsă în urma unui accident rutier dubios.

Aflat într-o intersectie unde avea cedeaza trecerea, clientul a ascultat de indicațiile conducătorului căruia trebuia sa-i acorde prioritate, a intrat in intersectie unde a fost accidentat.

Sa fie vorba de un excroc care practica metoda “accidentul” pentru a face bani? Probabil.

Revenind la reparația noastră (a barei de plastic)…

I-am explicat clientului că în câteva zone vopseaua e afectata și va necesita ulterior vopsire dar asta nu a reprezentat o problemă, problema fiind deformarea imensă din bară și salvarea ei de la înlocuire. Acestea erau prioritatea numărul unu.

Reparația îndoiturii a durat în jur de o oră și nu a prezentat complicatii grație accesului generos în interiorul elementului după demonrarea carenajului.

Finalul a fost unul fericit, clientul a fost extaziat de rezulatul reparației, a plecat mulțumit, iar pentru mine asta e tot ce conteaza.
Client fericit, element salvat, o noua zi petrecuta cu folos.

 

reparatii bara plastic deformatapdr plastic cluj-napoca

Paintless Dent Repair – întrebări frecvente

Ce este Paintless Dent Repair (PDR)?
Paintless Dent Repair este o modalitate foarte eficientă de reparare a loviturilor asupra autovehiculelor şi se aplica doar în cazul în care vopseaua nu a fost ciobită sau crăpată in urma loviturii.

Tehnicienii PDR sunt persoane special pregatite si specializate pentru a aduce metalul înapoi la starea lui iniţială, fără a fi nevoie de chit de umplere, tinichigerie sau vopsire.

Pentru a identifica indoiturile ei folosesc o lumina speciala iar dupa depistare cu ajutorul unor instrumente profesional construite ei aduc metalul (tabla) la starea initiala. (inainte de lovitura)

Tehnicieni calificaţi PDR pot repara fara probleme urme de lovituri în usi, plafon, aripri etc. şi asta de cele mai multe ori fără a fi nevoie să dezansambleze parti ale masinii dvs.

De unde vine aceasta denumire de PDR?

În anii 1940 Mercedes şi BMW au dezvoltat un sistem de Paintless Dent Repair (PDR) pentru a repara mici urme de lovituri create în timpul procesului de fabricaţie. Inginerii care foloseau acest sistem se numeau “dingmen” si foloseau cunoştinţele lor despre metal si instrumente specializate pentru a accesa şi repara indoituri minore sau urme de lovituri direct din interiorul panoului deteriorat.
Odata cu evolutia tehnologiei si a productiei de masini tehnica PDR a dispărut din fabricile de autoturisme, dar a revenit in ultimii ani puternic pe piata datorită cererii foarte mari.

Ce tipuri de lovituri se pot repara folosind tehnica PDR?
Paintless Dent Repair este o modalitate eficientă de reparare a urmelor de lovituri de pe autoturisme în cazul în care vopseaua nu a fost ciobită sau crăpată. Vorbeste chiar astazi cu tehnicienii PDR AUTOFIX pentru o evaluare gratuită a masinii dvs.

Care sunt avantajele tehnologiei PDR?
Calitate: Această metodă este cea mai apropiata de starea initiala a metalului din fabrica. Metalul nu sufera nici o slefuire, urme de chit sau grund deoarece vopsea originala de fabrica nu este inlaturata.

Costul:
Reparaţiile se incadreaza de obicei sub costul unui atelier de tinichigerie / vopsitorie autorizat RAR.

Timp:
Multe urme de lovituri uzuale pot fi fixate în mai puţin de o oră cu ajutorul acestei tehnici.
Daunele cauzate de grindină pot fi reparate cu ajutorul PDR in unele cazuri in aproximativ o zi. Toate aceste lucruri la un atelier de tinichigerie / vopsitorie clasica pot dura intre 2 sau 3 săptămâni pentru acelaşi tip de daune.

Fara alte probleme:
La un atelier de tinichigerie / vopsitorie clasica pot părea uneori probleme după o anumita perioada cum ar fi : contractia vopselei sau probleme cu chit-ul de umplere. In schimb odată ce o indoitura a fost reparata cu tehnica PDR acea problema nu mai revine niciodata inapoi.

Ecologic:
Deoarece acest proces pastreaza vopseaua originala de fabrica, nu este nevoie sa se consume vopsele, substanţe chimice sau alte toxine care sunt utilizate pe scară largă în atelierele de vopsitorie / tinichigerie. PDR este 100 % ecologic.

Va fi vopseaua mea deteriorata ?
NU. In ziua de azi vopsele de fabrica sunt foarte flexibile şi nu va fi afectata în nici un fel de acest proces. PDR este singura modalitate de a repara o adâncitură şi a mai păstra fabrica de vopsea.

Imi vor fi toate indoiturile indepartate ?
În majoritatea cazurilor DA. Indoiturile vor fi complet indepartate dar daca indoitura e mai adanca va fi mai dificil de reparat. Chiar si pe urmele de lovituri mai mari majoritatea oamenilor sunt uimiti de rezultate.

Orice indoitura poate fi reparata?
NU. Cei mai importanţi factori pentru a stabili dacă o adâncitură pot fi reparata sau nu sunt adâncimea şi locaţia indoiturii.

Adâncimea indoiturii:
Urmele de lovituri de dimensiunea unei farfurii sau mai mari poate fi reparate cu succes, atâta timp cât acestea nu sunt prea adânci. Pe de altă parte, unele urme de lovituri care sunt la fel de mici ca o moneda de 50 bani dar foarte adânci nu se pot repara folosing tehnica PDR pentru că metalul este prea întins. Vopsea crăpata poate fi un indiciu că o adâncitura (lovitura) este prea profunda.

Locaţia indoiturii:
Unele zone cum ar fi extremitatile ariplor fata/spate, zonele puternic fixate cu suruburi (cleme) sau marginile (colturile) unor usi (panouri) sunt exemple de locaţii foarte greu de reparat.
Cele mai frecvente urme de lovituri reparate sunt de dimensiunea unei mingi de golf. In proportie de aproximativ 95 % urmele de lovituri minore pot fi reparate complet.

Urmele de lovituri (indoituri) vor aparea vreodata inapoi?
Absolut NU. Odată ce un indoitura a fost eliminata în mod corespunzător cu tehnica PDR aceasta nu va reveni niciodata înapoi.

 

Aici aveti un exemplu de reparatie realizata la Autofix Solutions SRL – PDR Cluj : https://youtu.be/EqGdYd6eF5k